בצמיגים תלויה מידת הבטיחות הרבה ביותר ברכב שלכם! הצמיג תומך במשקל הרכב, משפר את אחיזתו ובולם זעזועים כל זאת אך ורק בזכות האוויר שבתוכו והגומי במעטפת שלו. כל דגמי הצמיגים עוברים בדיקות, הנדרשות על ידי מכון התקנים הישראלי במעבדה מוסמכת לסוג הבדיקות, ובהן עליהם לעמוד בערכים דוגמת יעילות בלימה, התנגדות לסיבוב ועוד.
לכל צמיג שלושה חלקים והם סוליה, דופן ועקב. הסוליה היא שכבת גומי ולה חריצים אשר מסייעים גם לפנות מים מהצמיג וגם למנוע מהצמיד להתחמם תוך כדי החיכוך עם הכביש. הדופן מהווה את שלד הצמיד, הוא למעשה, האחראי למבנה שלו והעקב הוא מעין חוליה שעוזרת לחבר בין הצמיג לחישוק.
הטכנולוגיה המתקדמת תרמה שכלולים גם בתחום הנדסת הצמיגים וממשיכה כל הזמן לשדרג, על כן, קיימת גם כדאיות טכנולוגית וכלכלית מעבר לביטחון בהחלפת צמיגים.
היות ולצמיגים תפקיד כל כך חשוב בשמירה על בטיחות הרכב והנוסעים שבו, מומלץ לשמור על תחזוקה שוטפת שלהם ויתרה מכך, להחליף אותם אחת לתקופה.
שמירה על תקינות הצמיגים נאכפת בבדיקת הטסט שכל כלי רכב מחויב לעבור מדי שנה ובלעדי האישור הוא אינו רשאי לעלות על הכביש. צמיג שחוק עלול להתפוצץ במהלך הנסיעה ובכך להביא לסטייה חדה של האוטו ואפילו להתהפכותו. זה המקום לציין, שצמיגים איכותיים ומתוחזקים היטב אמנם יובילו לאחיזה טובה יותר של הרכב בכביש, אך אל לנו לשכוח שאחיזה זו תלויה גם בלחץ האוויר של הצמיג. לכן מלבד החלפתם, צריך תמיד לשמור על לחץ האוויר שלהם בהתאם להוראות היצרן.
כאשר מדובר בתחלופה של צמיגים, ההמלצה היא לעשות זאת בזוגות וזאת על מנת שהצמיג הימני והצמיג השמאלי יהיו זהים זה לזה. צמיגים שאינם זהים, עלולים להוביל לנטייה של האוטו לצדדים בעת האצה לדוגמה. הזמן בו מומלץ ואף רצוי להחליף אותם הוא כאשר עומקם של החריצים עולה על שני מילימטר, או לחלופין, כאשר הם נשחקים מסיבה כלשהי ולכן דורשים תחלופה.
זקוקים לשירות מקצועי? השאירו לנו פניה או התקשרו: 03-5374011 ונשמח לעמוד לשירותכם.